Fot. Blow Up Hall 50/50 |
Wyróżnienie polskiego, należącego do Grażyny Kulczyk, hotelu cieszy tym bardziej, że konkurencja była naprawdę spora – Blow up Hall pokonał jedne z najlepszych hoteli w Europie: The Mere Golf Resort & Spa, Sabre Hospitality Solutions – Holandia, Hotel Missoni – Edynburg, Dorchester Collection - 45 Park Lane – Londyn oraz Hotel Adlon Kempinski – Berlin.
Hotele oceniało jury złożone z światowych autorytetów w dziedzinie Hotelarstwa.
Blow Up Hall 50/50 nie ma recepcji, a indywidualnie urządzone pokoje nie mają numerów. Zamiast klucza gościom wręczany jest iPhone, który umożliwia znalezienie i otworzenie drzwi właściwego pokoju. iPhony są przenośnymi dziełami sztuki pozwalającym gościom doświadczać sztuki zarówno w Blow Up Hall 50/50, jak i poza nim. Jego przestrzeń nie jest więc ograniczona do budynku, ale wraz ze swoimi gośćmi swobodnie wnika w tkankę miejską. Dodatkowo, wyposażone w informacje o Blow Up 50/50 oraz wydarzeniach kulturalnych Poznania, iPhony pełnią rolę wirtualnych concierge obiektu.
Wieczorem goście skorzystać mogą z sauny lub zabiegu masażu. Zrobić zakupy oraz doświadczyć więcej sztuki można natomiast w Starym Browarze 50/50, zdobywcy prestiżowej nagrody najlepszego centrum handlowego na świecie, przyznawanej przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych z siedzibą w Nowym Jorku.
Hotel Blow Up - obok Baru i Restauracji – wchodzi w skład projektu Blow up Hall 50/50, który nazywany jest interaktywnym dziełem sztuki. Obok Starego Browaru 50 50 oraz Art Stations Foundation 50/50, realizuje ono ideę 50/50, która jest filozoficzną bazą wszystkich inwestycji Grażyny Kulczyk. Ich wspólną częścią jest pierwiastek sztuki. Każdy projekt składa się w 50 proc. z działalności artystycznej, a druga połowa jest określana w zależności od specyfiki danego przedsięwzięcia. W przypadku Blow up Hall 50/50 elementem komplementarnym sztuki jest przyjemność.
Inspiracją dla nazwy całego kompleksu był kultowy włosko-brytyjski film Michelangelo Antonioniego z 1966 roku, Powiększenie (Blowup). To także nazwa projektu, wokół którego Blow Up Hall 50/50 został zaprojektowany - elektronicznej instalacji meksykańsko-kanadyjskiego artysty Rafaela Lozano-Hemmera, który eksponował swoje prace m.in. w londyńskim Tate Modern oraz na Weneckim Biennale Sztuki.
Bogata kolekcja dzieł sztuki czyni Blow Up Hall 50/50 miejscem wyjątkowym. W jego wnętrzach można zobaczyć wielkoformatową fotografię VB 52.100 Vanessy Beecroft, fotografię instalacji Spencera Tunicka z San Sebastian, zdjęcia Królewskiej Biblioteki w Rio de Janeiro wykonane przez Caio Reisewitza oraz fotografie wnętrz paryskiego Archiwum Narodowego autorstwa Patricka Tourneboeuf. Umieszczona w holu recepcyjnym instalacja Irrlichter Sebastiana Hempela składa się z dwóch jarzeniówek, które obracając się oświetlają przestrzenie Blow Up Hall 50 50 po zmierzchu.
Źródło: komunikat prasowy Blow Up Hall 50/50
Zdjęcia: Blow Up Hall 50/50 w Poznaniu oraz dyplom „Hotel Technology of the Year”.
|
|